Šiaurės šalių dieta

[Total: 0    Average: 0/5]

Šiaurės šalių dieta

dieta nordycka Šiaurės šalių dieta

2011 m. Pirmą kartą buvo paskelbtos Šiaurės šalių dietos gairės. Išryškėjo keletas svarbių mitybos principų, kurie gali turėti teigiamą poveikį sveikatai.

Svarbu, kad iš augalinės kilmės maisto ir mažiau gyvulinės kilmės padidėtų kalorijų suvartojimas.

Mažiau mėsos, skirtos kasdieninei dietai, leidžia įtraukti daugiau ankštinių sėklų, daržovių, vaisių, bulvių, grūdų produktų ar riešutų. Pasak mokslininkų, vartojant 600 g vaisių ir daržovių per dieną sumažėja širdies ir kraujagyslių ligų, antsvorio, nutukimo ir kai kurių vėžio rizika.

Panaši koreliacija pastebima ir tuo atveju, kai vartojant visą grūdų produktus mėsos sąskaita sumažėja suvartotų sočiųjų rūgščių kiekis, tuo pačiu padidėja nesočiųjų riebalų rūgščių, maistinių skaidulų, vitaminų ir mineralų vartojimas. Be to, augalinės kilmės produktai yra mažiau kaloringi ir todėl gali būti suvartoti daugiau.

Paskutinis, bet ne mažiau svarbu, kad į dietą būtų įtraukta daugiau žuvų ir jūros gėrybių, taip pat jūros dumblių.

Žuvys yra turtingas polinesočiųjų omega-3 riebalų rūgščių šaltinis. Jie daro teigiamą poveikį lipidų ekonomikai. Tiek žuvis, tiek jūros gėrybės taip pat yra geri vitamino D, seleno jodo šaltiniai. Danijoje vitamino D trūkumas vyksta daugiausia žiemą, o tai gali sukelti osteoporozę. Kai kurie tyrimai taip pat rodo, kad seleno vartojimas gali žymiai sumažinti vėžio riziką.

Žuvis ir jūros gėrybės taip pat yra daug baltymų. Jų didesnis suvartojimas padeda išlaikyti tinkamą kūno svorį, mažina II tipo diabeto riziką ir taip pat apsaugo nuo nutukimo vyresnio amžiaus žmonėms. Siekiant subalansuoti įvairių rūšių nesočiųjų riebalų rūgščių vartojimą, verta pasimėgauti jūros žuvimis bei žuvimis iš ežerų ir upių.

Jūros dumbliai yra turtingas mineralų, pilnaverčių baltymų ir vitaminų A, B, E, C bei pagrindinių nesočiųjų riebalų rūgščių šaltinis. Jose taip pat yra bioaktyvių medžiagų, kurios gali apsaugoti nuo širdies ir kraujagyslių ligų bei vėžio vystymosi.

Verta siekti laukinių, dar neapgyvendintų regionų produktų.

Šiaurės šalys vis dar neužterštos laukiniais augalais, tokiais kaip dilgėlės, indai, česnakai, grybai ir uogos. Taip pat nėra sunku gauti mėsos iš laukinių gyvūnų ir paukščių šiose vietovėse. Mėsoje yra mažiau riebalų, o jo sudėtyje yra daug geresnės sudėties nei ūkiuose auginamų gyvūnų.

NORDIET tyrimas

2010 m. Buvo paskelbti tyrimų rezultatai, kuriais įvertinta Šiaurės šalių dietos įtaka sveikatai, ypač dėl širdies ir kraujagyslių ligų rizikos žmonėms, sergantiems hipercholesterolemija. Tyrimas buvo atliktas tarp 25-65 metų amžiaus žmonių, kurių šiek tiek didesnė MTL frakcijų koncentracija, o jų KMI svyravo nuo 20 iki 31 kg / m2.

Respondentai buvo suskirstyti į dvi grupes: vieną – Šiaurės šalių dietą, o kitą – kontrolinę grupę. Savanoriai iš kontrolinės grupės buvo paprašyti valgyti kaip ir anksčiau. Šiaurės šalių dietos žmonės gėrė maistą, pagamintą iš obuolių, kriaušių, slyvų, mėlynių, kopūstų, morkų, burokėlių, bulvių, špinatų, pupelių. Kalbant apie sveikų grūdų produktus, daugiausia buvo grūdų duona, kepta duona, košė ir makaronai. Mityba taip pat apima jūrų žuvis – silkes, skumbres, lašišas, taip pat liesos mėsos rūšis – vištą, kalakutieną, avininką, laukinių medžiojamųjų gyvūnų mėsą ir nedidelius raudonos mėsos arba dešrų kiekius. Pienas ir liesas sūris taip pat buvo valgyti. Riebalai yra daugiausia rapsų aliejus, margarinas ir riešutai. Dėl šios priežasties baltymų, angliavandenių ir skaidulų vartojimas buvo didesnis šioje grupėje, o sočiųjų riebalų ir riebalų suvartojimas buvo gerokai mažesnis nei kontrolinėje grupėje.

Po šešių savaičių mitybos, pagrįstos Šiaurės šalių dietos principais, savanorių organizme pastebėtas MTL ir insulino lygio sumažėjimas bei kraujo spaudimo sumažėjimas. Taip pat buvo pastebėtas maždaug 3 kg svorio mažėjimas.

Šiaurės šalių dieta ir mirtingumas

12 metų buvo išnagrinėti duomenys apie tai, kaip danai valgo, jų gyvenimo būdą ir antropometrinius rodiklius. Sveikatos rodikliai buvo nustatyti šiaurės šalių dietai būdingiems produktams. Sveikatingumą skatinantys produktai yra ruginė duona, košė, žuvis, šakniavaisiai, kopūstai, obuoliai ir kriaušės. Ypač buvo nustatytos dvi produktų grupės, kurios prisideda prie mirtingumo mažinimo: vyrams skirtos ruginės duonos ir moterų šakniavaisių.

Šio tyrimo tikslas – nustatyti sveikos mitybos principus, pagrįstus regiono produktais. Dieta, pagrįsta sveikais, vietiniais produktais, leidžia vystyti sveikuosius mitybos įpročius.

Taņa Krance Taņa
About Taņa Krance Taņa 560 Articles
"Galima sakyti apie Taną Kranceą, tačiau bent jau ji yra įtikinanti ir nesavanaudiška. Žinoma, ji taip pat saugi, linksma ir lyderiai, tačiau jos yra sugadintos ir sumaišomos su beprotybiškumo įpročiais. tačiau jos įtikinamą pobūdį, tai yra tai, ką ji dažnai žavisi. Dažnai žmonės tikisi, kad ir atletika, kai jiems reikia gerbti. Žinoma, niekas nėra tobulas, o Taņa turi ir supuvusių nuotaikų, ir dienų. jos nesantaikos pobūdis ir nepatogus gamta sukelia daugybę skundų tiek asmeniškai, tiek kitiems. Laimei, jos nesąžišimas užtikrina, kad tai nėra labai dažnai. "

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*